Založ si blog

Segedínsky guláš

Ak mám chuť na niečo dobré,
nevarím si párky,
lež vyberiem niečo vhodné,
z receptára starej mamky.

Ona tam má skryté tajné dobroty,
tak ako to staré mamy vedia,
vždy ma to až tak veľmi pohltí,
že pri čítaní už moje oči jedia.

Hľadám tam niečo fajnové od mäsa,
hádam mi padne niečo do oka,
v tom náhle žalúdok ozve sa,
hrubým hlasom zvolá, Mišo pohni sa!

Keď sa mi kapela usadila v bruchu,
objavil som malým písmom napísané v kúte,
prečítal som super recept, deduškovu lupu,
návod ako fidlikanti čím skôr dajú sa na útek.

Vône jedla objali nám doma steny,
aróma zaviala až k susedom dolu,
brat sa domov vrátil natešený,
segedínsky guláš veľmi ľúbi,
naložili sme si riadne, spolu.

Zvláštna. . .

23.04.2024

S úsmevom čo vyzerá jak na večeru štedrý stôl, obzeráš v zrkadle neúnavne svoje ja, vo vnútri seba tíško tajíš vlastný seba bôľ, v prírode kvitneš ako lúka, rastieš k nebu, vždyzelená sekvoja. Na papier píšeš slová, ktoré tvrdia lásku, reálne v hrudi nosíš srdce z kameňa, tanec na tenkom ľade, s budúcnosťou na povrázku, u mňa všetko mení, u teba nie, a ja [...]

Slohová práca, téma č. 3

16.03.2024

Dobro a zlo sú v každom človeku, voľba je však na tebe… (Úvaha) Na počiatku bolo slovo, to slovo bolo u Boha, a to slovo bolo Boh. Keď preskočíme pár tisíc rokov, aby sa mohol začať môj príbeh tak by som predsa len začal inak. Na začiatku bol môj otec a moja matka, a ovocím ich lásky som sa okrem mojich bratov stal aj „JA“ . Ak by som chcel preskočiť ešte [...]

Algebra života

06.03.2024

Povedal by si, že keď veci krátiš, tak ich delíš? Algebra života nesie so sebou vysokú daň, tá svoju tvár najlepšie ukáže v cieli, keď sa prerátaš a na všetko zostaneš sám. Mysli viac na seba, tvrdia ti vždy druhí, myslíš, a pre seba prehliadneš to podstatné, hejtuješ krásu dažďa a ignoruješ farby dúhy, pre posledné slovo a večnú pravdu správaš sa príliš [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 125
Celková čítanosť: 150608x
Priemerná čítanosť článkov: 1205x

Autor blogu

Kategórie