Založ si blog

Slohová práca, téma č. 3

 Dobro a zlo sú v každom človeku, voľba je však na tebe… (Úvaha)

Na počiatku bolo slovo, to slovo bolo u Boha, a to slovo bolo Boh. Keď preskočíme pár tisíc rokov, aby sa mohol začať môj príbeh tak by som predsa len začal inak. Na začiatku bol môj otec a moja matka, a ovocím ich lásky som sa okrem mojich bratov stal aj „JA“ . Ak by som chcel preskočiť ešte pár rokov dostal by som sa práve k tomuto zamysleniu.

Je mnoho začiatkov aj vďaka koncom, ktoré každodenne prichádzajú do života, a to ho robí tak nevšedným a jedinečným. Toľko krát vstať a znova ísť si vyžaduje odhodlanie, kus odvahy a predovšetkým chuť žiť a znova riskovať. Mnoho vecí musí človek zvládnuť sám, hlavne tie rozhodnutia, keď si nevie dať rady. „Byť či nebyť? To je otázka.“ Nie som sám, kto rieši dilemu celého ľudstva v každodennom ruchu dnešného sveta. Napriek tomu, že viem ako by to mohol spraviť môj kamarát, seba často tak jednoznačnú odpoveď dať neviem. Rozmýšľam, nesústredím sa alebo dám jednoducho na prvý dojem a počkám čo si pre mňa pripraví osud.

Či byť dobrý alebo zlý, tak nad touto otázkou som nikdy neváhal. Sebachvála tu nie je úplne na mieste, ale ako by som potom mohol interpretovať môj názor? Začnem teda poporiadku.
Úprimnosť, pokora, láskavosť, empatia a pravda. toto sú stavebné piliere výstavby každého vzťahu, ktorý som si v živote vytvoril.
Úprimné slová so štipkou metafory a humoru boli vždy mojou súčasťou. Ľudia si ma kvôli tomu obľúbili, a niektorí aj začali nenávidieť. Takto sa najjednoduchšie vyseparuje burina od kvetín v každej záhrade, aj v tej mojej záhrade medziľudských vzťahov. Spája sa s ňou pravda, a preto by som to rád rozpísal na konci.
Keď som každé ráno začínal s pokorou, svietilo mi slnce v duši aj keď vonku pršalo. Bol som vychovaný k tomu aby som si vážil každú vec a každého človeka. Ak by som chcel, odsúdil by som hocikoho hneď. Rozhodol som sa, že mrhať energiou pre ľudí, ktorí ma nezaujímajú alebo pohoršujú nebudem. Predsa by mi ostalo potom málo energie pre tých, s ktorými sa oplatí strácať čas.
Byť láskavým môže byť človek v každom veku, a ja som sa ním snažím byť každý deň. Zvládnuť aj zlý deň s dobrým prístupom nemusí byť vždy dobrý len pre mňa. Nosiť svetlo tam kde je tma a chýba, je možno aj mojím poslaním. Ak človek chce, vie kde ma nájsť, rozumné je nevnucovať sa, to by neprospelo predsa nikomu. Niekedy stačí len úsmev a ľudia si jedným pohľadom povedia všetko potrebné alebo pohľad, ktorý naznačí či je srdce doma, a či sa plaví v mori sĺz a sklamania.
Byť vľúdny a milý sa mnohým ľuďom tejto hektickej doby plnej stresu žiada. Niekedy stačí mlčať, či hovoriť minimálne, inokedy treba slová pochopenia, či istoty, a keď je to naozaj vážne objať a pohladiť boľavé miesto. Súdiť môžu ostatní, ak sa mi niekto zdôverí, predsa len očakáva niečo výnimočné ak si vybral mňa. Nadhľad a nestranný postoj často vnesie ten správny vietor do plachiet.
No a nakoniec to najlepšie. „Ak hľadáš pravdu, nedívaj sa ďalej než k svojmu srdcu.“ Mnohokrát pravda spôsobila nedorozumenie, rozžiarila temné miesta a tiež vyriešila konflikty, ktoré sa zdali byť neriešiteľné. Mlčať je zlato, ale byť ticho, keď poznám pravdu je zase hriech. Preto som sa rozhodol zobrať toto bremeno na seba a bez ohľadu na okolnosti  zachovať čisté svedomie a dôstojnosť. Ľudia, ktorí ma poznajú tomu nepochybne rozumejú, tí čo nie, tak tí ma asi nikdy ani nepoznali.
„Je lepšie byť nedokonale dobrý, ako byť dokonale zlý. “ Sám som v živote prešiel množstvo ciest. Musel som sa rozhodnúť a vybral som si dobro. Možno vyznelo niekedy ako zlo, keďže to bolo vyššie dobro, ale to nevadí. nemal som zámer nikomu ublížiť alebo spôsobiť nepríjemnosti, a keď sa to náhodou stane je to len chvíľková emócia, za ktorú sa ukryla nejaká negatívna skúsenosť, a ja nemám problém ospravedlniť sa a priznať si chybu. Spravidla si myslím že byť zlým chce tiež svoju dávku odvahy, ale človek sa nemusí tak snažiť. Zlý môže byť hocikto, kto je pripravený zniesť za svoje činy následky.  Pri poslednom súde dostane každý, to čo si zaslúži. Znova opakujem vyberám si dobro, aj keď je táto cesta zložitá, chce to poriadnu dávku trpezlivosti a sily. Mám silného spojenca, ktorému verím, aj preto lebo on veril vo mňa aj keď som v to nedúfal. Ak by si každý zlý človek vybral aspoň jeden deň v živote, a rozhodol sa na 24 hodín byť dobrým, svet by bol ešte o niečo krajší.

Zvláštna. . .

23.04.2024

S úsmevom čo vyzerá jak na večeru štedrý stôl, obzeráš v zrkadle neúnavne svoje ja, vo vnútri seba tíško tajíš vlastný seba bôľ, v prírode kvitneš ako lúka, rastieš k nebu, vždyzelená sekvoja. Na papier píšeš slová, ktoré tvrdia lásku, reálne v hrudi nosíš srdce z kameňa, tanec na tenkom ľade, s budúcnosťou na povrázku, u mňa všetko mení, u teba nie, a ja [...]

Algebra života

06.03.2024

Povedal by si, že keď veci krátiš, tak ich delíš? Algebra života nesie so sebou vysokú daň, tá svoju tvár najlepšie ukáže v cieli, keď sa prerátaš a na všetko zostaneš sám. Mysli viac na seba, tvrdia ti vždy druhí, myslíš, a pre seba prehliadneš to podstatné, hejtuješ krásu dažďa a ignoruješ farby dúhy, pre posledné slovo a večnú pravdu správaš sa príliš [...]

Možno, časom. . .

30.01.2024

Neisto, hanblivo, tichým hlasom, čo prinesie budúcnosť blízka, kolená trasú sa, tak strašne nízka? zmenu, čo čakáš, príde? Možno, časom. Chceš niečo nové, no strach z miesta nepustí, spútal ťa pevne, pomyselným pásom, väznená vo vnútri s hrdosťou úplne na cucky. Opraví toto vôbec niekto? Raz možno, časom. V tom mori myšlienok skoro utopíš sa, tvoju loď na [...]

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 125
Celková čítanosť: 150674x
Priemerná čítanosť článkov: 1205x

Autor blogu

Kategórie